Back to Top

Halloween menu: Tko se nije skrio, na Artemiji nije samo bio, već i ostao

Originalni tekst članka možete pronaći ovdje.

Evo nas (neki bi rekli napokon) u ono doba godine kad vrućine padnu, sumraci dolaze ranije, vjetri zapušu, a škure zaškripe… odlično vrijeme za društvo. Nakon što ulicama Zagreba promarširaše zombiji (koje bi neki samo u mašti, a neki, ironično, i u zbilji u tome sprečavali), a strah se pomalo približava svim osjetilima, mi zabavi skloni kažemo – dobro nam došao Halloween, ‘ajmo odigrat nešto tematsko.

Različite horror teme često su izvor inspiracije mnogim djelima (kroz sve vrste medija) već stoljećima. Ove godine obilježavamo tako 200. rođendan romanu Frankenstein Mary Shelley (kojeg mnogi smatraju prvim značajnim horror romanom, iako je npr. manje poznati roman Horacea Walpolea Otrantski dvorac, kojeg smatraju najstarijim horror romanom, napisan čitave 54 godine ranije).

Temu zlobnih i neočekivanih pojava i osoba možemo pratiti još od tog prvog horror romana pa sve do danas. Istu temu, u svojoj jednostavnosti i u svemirskoj inačici, koristi i igra na koju vas želimo pozvati ove subote u našoj rubrici Nauči Novu Igru – Not Alone. Priča je zaista vrlo jednostavna, vaš svemirski brod se pokvario i prinudno ste sletjeli na obližnji naoko siguran planet. Po slijetanju ste uputili poziv upomoć, koji je zaprimljen, a spasilački brod po vas poslan. No, ubrzo otkrivate kako stvari nisu tako jednostavne kako su se činile – netko/nešto želi vašu posjetu učiniti trajnom (first Alien rings a bell, doesn’t it?!).

U odnosu na do sad viđeno, iako su uzori sasvim jasni, mehanika ove društvene igre je jedinstvena. Za poznavatelje društvenih igara mehanika je obratna onoj u izvrsnim igrama (koje možete koristiti na događajima Udruge F&ST, ako do sad niste – preporučujemo) Fury of Dracula ili Letters from Whitechappel. Naime, u jednostavnoj Not Alone svi igrači (osim jednog) imaju iste uloge – progonjenih koji očekuju pomoć. Preostali igrač igra pak Stvora, koji vas želi trajno ostaviti na planetu Artemia. Poznato? Možda dijelom i zato što smo istu igru, pod imenom Kukalo, često igrali kao djeca.

Igru jednostavnom čini broj mogućnosti koje igrač ima (komponente su, s izuzetkom nekoliko tokena, mali broj karata, od kojih je dio prekrasno tematski nacrtan i predstavlja dostupne ograničene lokacije na planetu) te je sasvim prikladna i za početnike. Nakon što igrači (isključivo javno pred Stvorom koji ih pozorno sluša) dogovore na koju lokaciju (od ukupno 10, od kojih je na početku dostupno samo 5) će tko u ovom krugu, Stvor odabire lokaciju na kojoj traži igrače. Ne pronađe li nikog, igrači su ostvarili pogodnosti odabranih mjesta i uz to se približili pobjedi, no, ukoliko pronađe makar jednog igrača, pobjeda se sve više smiješi Stvoru.

Uz nekoliko jednostavnih dodatnih pravila i trajanje manje od sat vremena igra je poprilično zarazna, dopušta do sedam igrača, a i ekspanzije su dostupne (Exploration je već izišao, a Sanctuary samo što nije). Pozivamo, pridružite nam se u programu Kluba zona na Šperunu, na još jednoj večeri ‘Ajmo Se Igrat! Ove subote od 20:00 h očekujemo Halloween. Onako kako mi to volimo – Not Alone.

Piše: Marko Mlinar za Udrugu F&ST